ဘဒၵႏၱ သာသနာဘိ၀ံသ(မႏၱေလးတုိင္း ၊ တုိင္းသံဃနာယက ဥကၠဌ) ၏
ၾသ၀ါဒ ကထာ
ၾသ၀ါဒ ကထာ
ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သာသနာျပဳမ်ား ေပၚထြန္းလာေရးအတြက္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ဗုဒၶတကၠသုိလ္ႀကီးမ်ားသည္ ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္ အညီ အတန္းအသီး၌ ေအာင္ျမင္၍ ေလာက အက်ဳိး၊သာသနာအက်ဳိမ်ား သယ္ပုိးလာနုိင္ၾကေသာ သာသနာ့အာဇာနည္မ်ား ထြက္ေပၚခဲ့ေၾကာင္းၾကားသိရ သျဖင့္ ေထရ၀ါဒ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းအတြက္ အားရ၀မ္းသာ ႏွစ္သက္ပီတိျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
“တပည့္ေကာင္းႏွင့္ ဆရာေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။”
“ငါ့ရွင္တုိ႔ဟာ ေထရ၀ါဒသာသနာကုိ ထြန္းကားျပန္႔ပြါးေအာင္ ျပဳၾကမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၍ ဆရာေကာင္းႏွင့္ တပည့္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကဘုိ႔လုိပါတယ္”
ကာေလန ဂေစၧ ဂရုနံ သကာသံ၊ ထမၻံ နိရံ ကတြာ နိ၀ါ၀ုတၱိ။
အတၳံ ဓမၼံ သံယမံ ျဗဟၼစရိယံ၊ အႏုႆေရေစ၀ သမာစေရစ။
တပည့္ေကာင္း ၊ ဆရာေကာင္းဟု ေပါင္းစပ္ေခၚေ၀ၚေနၾကရာ၊ တပည့္ေကာင္းဆုိတာ ကုိယ့္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းက ဘယ္ေလာက္ျမင့္ေနေန ဆရာသမားထံေရာက္ျပီဆုိလွ်င္ မာန္မာနႏွိမ္ခ်ထားရမည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေျခသုတ္ ပုဆုိး၊ ေျမြစြယ္က်ဳိး၊ ဦးခ်ဳိက်ဳိးေသာ ႏြားလားကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနရမည္ တဲ့။
တပည့္တစ္ခ်ဳိ႕က ဆရာထက္အရည္ခ်င္းသာတယ္ဆုိၿပီး ဆရာသမားအေပၚမွာေမာက္မာတတ္ၾကတယ္။ အေရးမထား၊ မေလးစားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒီလုိတပည့္မ်ဳိးဟာ တတ္တဲ့ပညာနဲ႔ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ တစ္ျခားစီ ပဲျဖစ္ေနတယ္။ စာတတ္ေပမယ့္ တပည့္ေကာင္းမျဖစ္သလုိ၊ သူ႔အလွည့္က်ေရာက္လာတဲ့အခါ ဆရာေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေခတ္အလုိက္ စာေမးပြဲေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေအာင္၍ ဘြဲ႕ဂုဏ္ထူးေတြ ရရွိ၍ ဆရာထက္သာတယ္ ထင္ျပီး ေအာက္ေျခလြတ္ ဘ၀င့္ျမင့္ေနတဲ့ တပည့္ေတြ အမ်ားၾကိးေတြ႕ေနရတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာေကာင္း တပည့္ ေကာင္းျဖစ္ၾကဘုိ႔ လုိအပ္ေနပါတယ္။
ဆရာေကာင္းဆုိတာက“ မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱမာယုသာ ” စေသာ ေမတၱာသုတ္ ေဒသနာနွင့္ အညီ ေမြးမိ ခင္သည္ မိမိ၏ရင္ေသြးျဖစ္ေသာ တစ္ဦးတည္းေသာသားကုိ မိမိ၏ အသက္ႏွင့္ပင္ လဲ၍ အစဥ္ ေစာင့္ ေရွာက္ ကာကြယ္သလုိ၊ တပည့္ႀကီးငယ္တုိ႔အေပၚ၌ အညီအမွ် အတုိင္းအတာ ပမာဏ မရွိေသာ ေမတၱာ စိတ္ကုိ ထားရွိ ရမည္။ ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္ႀကီး အရွည္ခံ့၍ တည္တံ့ေစေရးအတြက္ သာသနာျပဳေစာင့္ေရွာက္ ႏုိင္မည့္ တပည့္မ်ားအေပၚ ေမတၱာစိတ္ကုိ ပြါးမ်ားကာ ေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း ထုံးစံရွိပါတယ္။
“သာသနာျပဳရာ၌ လုိက္နာက်င့္သုံးရန္ နည္းသုံးမ်ဳိး”
ရတနသုတ္ ပရိတ္ေတာ္၌ “ေရာဂါမႏုႆဒုဗၻိကၡ သမၻဴတံ တိ၀ိဓံ ဘယံ” ဟူေသာ ေလာကေနသူ လူအေပါင္း အား ေဘးသုံးမ်ဳိးမွ ကယ္တင္ရန္ အစဥ္အတုိင္း ဦးစားေပး၍ လုိက္နာက်င့္သုံးရန္ နည္းသုံးမ်ဳိးမွာ...
၁။ မိမိေနထုိင္ရာ ေဒသ၏အက်ဳိးစီးပြါးကုိ ပထမဦးစားေပး၍ က်င့္သုံးရမည္။
၂။ မိမိ၏ ပါတ္၀န္းက်င္ အသုိင္းအ၀ုိင္းရွိွိွ သတၱ၀ါတုိ႔၏ အက်ဳိးကုိ ဒုတိယဦးစားေပး၍က်င့္သုံးရမည္။
၃။ မိမိ၏ အက်ဳိးကုိမူကား ေနာက္ဆုံးထား၍ က်င့္သုံးရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤနည္းသုံးမ်ဳိးကုိ “ဗုဒၶ၏ ေထရ၀ါဒ လမ္းညႊန္းခ်က္” ဟု မိန္႔ဆုိထားသျဖင့္ ေယာမင္းႀကီး ဦးဘုိးလႈိင္ႏွင့္ ကေနာင္ မင္းသားႀကီးတုိ႔သည္လည္း မင္းတုန္းမင္းဘုရင္၏ အားေပးခြင့္ျပဳခ်က္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ေခတ္မွီတုိး တက္ေသာ ႏုိင္ငံတစ္ခုျဖစ္ေစေရးအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ ကာကြယ္ေရး၊ႏုိင္ငံျခား မ်ား ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး စေသာ အေရးမ်ားစြာ အျဖာျဖာတုိ႔၌ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ အညီ တုိးတက္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားထုတ္ရာတြင္ ေထရ၀ါဒ၏ လမ္းညႊန္းခ်က္ကုိ ခံယူ၍ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း “ရာဇဓမၼ သဂၤဟက်မ္း” ၌ မိန္႔ဆုိထားခဲ့သည္။
အဘိဓမၼာ အနုဋီကာ က်မ္းဆရာ အရွင္ဓမၼပါလက “ဥဠာရဇၥ်ာသဟာနံ နိသမၼကာရိနံ ပေယာဂသမၸတၱိ နာမ မနာပါေယ၀ ေဟာတိ”ဟု ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ “ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိေနစိတ္ထားလည္း ရွိရမယ္၊ စဥ္းစဥ္း စားစားလည္း လုပ္တတ္တယ္၊ လုပ္ပုံကုိင္ပုံလည္း မွန္မယ္ဆုိရင္” အျပစ္ကင္း၍ ႏွစ္သက္ဘြယ္ေကာင္း လွပါတယ္” ဟု ေနာင္လာေနာင္သား ရဟန္း၊ ရွင္လူမ်ား အတုယူက်င့္သုံးႏုိင္ရန္ မိန္႔မွာထားခဲ့ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒသာသနာျပဳ အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ “ေထရ၀ါဒအုပ္ျမစ္ခ်လွ်က္” “ေထရ၀ါဒ၏ လမ္းညႊန္ မႈသုံးမ်ဳိး” ခံယူ၍သာသနာျပဳေဆာင္ရြက္ၾကပါလွ်င္ ေထရ၀ါဒသာသနာ စည္ပင္ျပန္႔ပြါးေတာက္ေျပာင္ ၿပီး ကုိယ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း ၊ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းတုိ႔ကုိ အသီးသီး ခံစားနုိင္လိမ့္မယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၾသ၀ါဒကထာ မိန္႔ၾကားလုိက္ရေပသည္။
0 comments:
Post a Comment